Voor de ontwikkeling en uitrol van het digitale luik van haar betrokkenheids- en fondsenwervingsprogramma’s is Damiaanactie op zoek naar een

Digital Marketeer(H/F/X)

Damiaanactie is een Belgische medische non-profitorganisatie die zich inzet voor mensen met lepra, tuberculose en andere infectieziektes die vooral de kwetsbaarste bevolkingsgroepen treffen. Damiaanactie is actief in 13 landen in Afrika, Azië en Latijns-Amerika, alsook in België. 

Binnen Damiaanactie werkt de afdeling Engaging & Funding aan een inspirerende positionering naar alle betrokken doelgroepen toe. De afdeling is verantwoordelijk voor de samenhang tussen alle communicatiedomeinen, of het nu gaat om het creëren van betrokkenheid of fondsenwerving. Dit staat toe onze gezondheidsinitiatieven en onze globale impact ten aanzien van wereldwijde uitdagingen op lange termijn uit te bouwen. 

Digital Marketeer (M/V/X) 

Beschik je over aantoonbare ervaring in het creëren van betrokkenheid en fondsenwerving op digitaal gebied? Blink je uit in het ontwerpen en uitvoeren van een digitaal actieplan? Hou je van uitdagingen en heb je zin om een nieuwe wind te laten waaien door een gevestigde Belgische ngo? Dan is deze job iets voor jou! 

Als Digital Marketeer bestaat je hoofdtaak eruit de globale communicatiestrategie van de organisatie te vertalen naar de verschillende digitale kanalen. Het doel? Herkenbaarheid en betrokkenheid creëren, fondsen werven, gegevens verzamelen en beheren, en meet- en optimalisatietools in werking stellen. 

Als Digital Marketeer rapporteer je aan de Positioning Manager en werk je nauw samen met de collega’s op het hoofdkantoor van Damiaanactie in Brussel. 

Voornaamste verantwoordelijkheden

  • Een plan voor digitale communicatie en fondsenwerving opstellen, van concept tot uitvoering. Hierbij rekening houdend met de doelstellingen, timing en budget. Zelf de verantwoordelijkheid nemen om bepaalde taken uit te voeren.
  • Digitale campagnes ontwerpen, vormgeven en uitrollen, met als doel de naamsbekendheid van de organisatie te vergroten en kwaliteitsvolle leads naar onze platformen leiden, om zo de conversieratio (CRO) te verhogen.
  • Campagnes op de desbetreffende digitale platformen uitrollen, optimaliseren en evalueren. De prestaties van onze digitale kanalen verbeteren, vertrekkende vanuit de gebruikersgegevens en het klanttraject.
  • Verantwoordelijkheid over de website (structuur, processen, gebruikerservaring, rapportering, enz.). Garanderen dat de prestaties van de digitale omgeving geoptimaliseerd worden, met hulp van externe partners of het interne netwerk (IT).
  • Verantwoordelijkheid over de verschillende digitale communicatiekanalen en -middelen (e-mail, sociale media, zoekmachines, display advertising, enz.) om kwaliteit en efficiëntie te garanderen.
  • Bijdragen tot de content calendar met als doel de conversiefunnel te optimaliseren en ervoor zorgen dat alle digitale kanalen optimaal gevoed worden. Optimalisering van de SEO-strategie op onze platformen, beheer van onze online aanwezigheid via WordPress en andere CMS-tools.
  • De tools voor het sturen en monitoren van de prestaties van de digitale platformen (Google Data Studio of vergelijkbare, tracking tools) en rapportages over gebruikte kanalen configureren, optimaliseren en beheren.
  • Trends, technologieën en best practices in de sector op de voet volgen om innovatie en efficiëntie te stimuleren. Nieuwe opportuniteiten spotten en zelf stappen nemen om deze in de organisatie te implementeren.
  • Zorgen voor een kwalitatieve verzameling en beheer van gegevens, de juiste KPI’s en rapportagemethodes vastleggen en analyseren. Dit gebeurt in samenwerking met de Business Intelligence & Internal Control Lead, met als doel de prestaties op te volgen, mogelijke verbeteringen te identificeren en een goede opvolging te verzekeren.
  • Best practices opstellen voor het gebruik van platformen die specifiek zijn voor het werkterrein, de interne belanghebbenden van Damiaanactie wereldwijd hierover informeren en ervoor zorgen dat ze correct worden gebruikt.

Je profiel

  • Je hebt minstens 5 jaar relevante werkervaring.
  • Je beschikt over een universitair diploma in Marketing / (Digitale) Communicatie of gelijkwaardig door ervaring.
  • Je denkt in functie van opportuniteiten, bent actie- en resultaatgericht, hebt oog voor detail en beschikt over een bewezen vermogen om langetermijnresultaten te behalen.
  • Je bent sterk in digitale marketing (je kan werken met Google Ads, Google Grants, Hootsuite, Meta Business, WordPress en een mass mailing platform) en projectmanagement.
  • Je kan webanalysetools (Google Analytics, Hotjar) en testplatforms (Optimizely, VWO) gebruiken en interpreteren, en hebt kennis van HTML en CSS.
  • Je bent goed in grafisch ontwerp voor het maken van visuals, video’s en audiovisueel materiaal. Je kan overweg met tools als Adobe Photoshop, InDesign en Premiere Pro.
  • Je bent gestructureerd en hebt aandacht voor processen en hulpmiddelen. Je streeft naar efficiëntie en voortdurende verbetering.
  • Je hebt uitstekende schrijfvaardigheden.
  • Je hebt Nederlands of Frans als moedertaal, en je kan je goed uitdrukken in de tweede landstaal en in het Engels.
  • Je onderschrijft de waarden van Damiaanactie en bent bereid onze visie mee vorm te geven en uit te dragen.

Wij bieden je

  • Een boeiende en uitdagende job in een gevarieerde en internationale omgeving. 
  • Een functie met veel impact en toegevoegde waarde binnen een internationaal erkende ngo, met zeer toegewijde collega’s.  
  • Een fulltime contract voor onbepaalde duur, met een aantrekkelijk salarispakket. 

Interesse?

Stuur vóór 31/03/2024 je CV en motivatiebrief naar jobs@damienfoundation.be.

Gepubliceerd op 12 maart 2024

Over Damiaanactie

Damiaanactie is een Belgische medische non-profitorganisatie die sinds 1964 actief is en aanwezig is in 14 landen. In Brussel steunt Damiaanactie het project BELTA, waarmee dakloze tuberculosepatiënten tijdens hun moeilijke langdurige behandeling gehuisvest kunnen worden. Het is de missie van Damiaanactie om mensen te helpen die lijden aan lepra, tuberculose en andere besmettelijke ziekten zoals leishmaniasis. De organisatie doet dit door de toegang tot de gezondheidszorg te maximaliseren via opleiding van plaatselijk personeel, onderzoek en gerichte medische activiteiten. Ook werkt de organisatie aan bewustmaking en voorlichting, vergemakkelijkt ze de revalidatie van patiënten, bestrijdt ze het stigma dat aan deze ziekten kleeft en stelt ze alle daarvoor benodigde middelen ter beschikking. Wereldwijd werken er meer dan 1000 mensen voor Damiaanactie, waarvan 38 specifiek in België.

Contact

Klaartje Pauwels
HR Officer

Voor meer informatie over human resources, geef Klaartje een seintje. Ze beantwoordt met plezier je vragen.

Telefoon:+32(0)2 422 59 25